مشتریآقای اسماعیلیان
مکانورامین
سال تکمیل1395
متراژ پروژهبیش از 8500m2

آجر سوله چیست؟

آجر لفتون یا آجر ده سوراخ مناسب ترین آجر برای ساخت سوله است. به دلیل استفاده از آجر لفتون برای ساخت انواع سوله به آن آجر سوله هم گفته می شود. آجر لفتون به دلیل داشتن سوراخ از وزن کمتری نسبت به دیگر آجرها برخوردار است. علاوه بر وزن سبک مقاومت بسیار بالای این آجر باعث شده تا از آن برای ساخت سازه های بزرگی مانند سوله ها استفاده شود.

برای ساخت سازه هایی با ارتفاع زیاد و سطح بزرگ لازم است تا از مصالح سبک و مستحکم استفاده شود. یکی از دلایلی که باعث می شود تا آجر لفتون مناسب ترین آجر برای سوله باشد ملات های زیادی است که روی هر آجر قرار می گیرد و باعث افزایش استحکام دیوار می شود. آجرهای لفتون ظاهری زیبا دارند و در کنار مقاومت باعث زیبایی نمای سوله می شوند.

ساخت سوله با استفاده از آجر لفتون

ویژگی آجرهای لفتون

آجر لفتون را با نام های دیگری مانند آجر سوله، آجر 10 سوراخ و آجر زبره در بازار می شناسند. از آجر لفتون برای دیوار چینی و آجر نما استفاده می شود. درصد جذب آب آجر لفتون بسیار پایین بوده و برای ساخت دیوارهای حمال و نمای ساختمان ها و ساختن سوله ها بهترین گزینه است. آجر لفتون را به دو صورت پازلی و ساده قرار می دهند که استحکام آجرها در اجرای پازلی بیشتر است.

آجر سوله در دو سایز تولید می شود که از سایز کوچک برای نمای سوله و از سایز بزرگ برای ساخت سوله استفاده می شود. سایز 10*20*5 متداول ترین اندازه آجر سوله است که وزن سبک و سختی بالایی دارد.

استفاده از آجر لفتون برای سوله سازی چه مزیت هایی دارد؟

دیوار چینی و ساخت سوله با آجر لفتون به دلیل وزن سبک و مقاومت بالای آن از مهم ترین مزیت های این آجر است. علاوه بر مقاومت، آجر لفتون از زیبایی ظاهری خوبی هم برخوردار است و میتوان از آن برای نمای سازه استفاده کرد. با گذشت زمان آجر سوله دچار شوره زدگی و یا ریختگی نمی شود و رنگ و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهد. آجر لفتون مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن بالا دارد و در برابر سرما و گرمای شدید هم دچار آسیب نمی شود. هزینه اجرای آجر سوله با توجه به مزیت های فراوانی که دارد مقرون به صرفه است.

آجر مناسب برای سوله سازی چه ویژگی هایی دارد؟

از موارد مهمی که در برای خرید آجر لفتون باید به آن دقت شود کیفیت ساخت آن است. تهیه آجر سوله با کیفیت درجه یک باعث می شود تا سازه مدت های طولانی دوام داشته و فرسوده نشود. آجر لفتون با کیفیت درجه یک از ابعاد و اندازه های استانداردی ساخته شده است و سطح آن یکدست و همگن می باشد. آجر سوله با کیفیت درجه یک جذب آب بسیار پایینی داشته و در برابر هرگونه آسیب مقاوم است. آجر لفتون یا آجر سوله تنوع رنگی بسیار خوبی دارد و در رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، گلبهی و قهوه ای تولید می شود.

رنگ های این آجر طبیعی بوده و به صورت یکنواخت است و رنگ آن با توجه به مدت زمانی که در کوره قرار می گیرد تیره یا روشن است. آجر لفتون با کیفیت باعث دوام و زیبایی ساختمان و سوله می شود. سوراخ های موجود در آجر لفتون باعث می شوند تا ملات زیادی در بین آجرها قرار بگیرد به همین دلیل سوله ها دیوارهایی مستحکم با وزن مناسب و سبک دارند.

خرید آجر لفتون مرغوب از آجر چی
خرید آجر لفتون مرغوب از آجر چی

 

قیمت آجر سوله به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت نهایی آجر موثر هستند. اولین عامل برای برآورد قیمت آجر محاسبه تعداد آجر مورد نیاز برای ساخت سوله است. بعد از محاسبه تعداد مشخص آجر سوله باید به مواردی مانند کیفیت خاک نسوز و درجه کیفیت ساخت توجه داشت زیرا هر چه آجر مرغوبتر باشد قیمت بالاتری هم دارد.

میزان درصد مواد اولیه ای که برای ساخت آجر استفاده می شود هم بر درجه کیفیت و هم بر قیمت آن تاثیرگذار است. مواردی مانند نحوه بسته بندی، نوع کوره، هزینه حمل و نقل، کیفیت پخت و میزان عرضه و تقاضای بازار همگی از عوامل موثر بر قیمت آجر سوله هستند.

خرید مرغوب ترین آجر برای سوله سازی از آجر چی

آجر چی کارخانه ای بزرگ در زمینه تولید انواع آجر لفتون، آجر قزاقی، آجر کوره، آجر نسوز و... است. کیفیت آجرهای تولید شده در این کارخانه درجه یک بوده و برای تولید آنها از مواد اولیه مرغوب استفاده می شود. قیمت محصولات این کارخانه نسبت به کیفیت بالایی که دارند مناسب بوده و خریداران می توانند با اطمینان خاطر محصولات مد نظر خود را در ابعاد و تعداد مورد نیاز به صورت اینترنتی سفارش دهند. وب سایت آجر چی کارشناسان زبده ای دارد که به صورت آنلاین به مشتریان خدمات عالی ارائه می دهند. تعهد کاری یکی از مزایای این مجموعه بزرگ است. بعد از ثبت سفارش محصولات خریداری شده توسط خریدارن سفارشات در اسرع وقت ارسال می شوند. آجر چی سعی می کند اطمینان و رضایت کامل از خرید را برای مشتریان به ارمغان آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ 2 = یازده