خرید مرغوبترین پودر بندکشی از آجر چی

خرید مرغوبترین پودر بندکشی از آجر چی


پودر بندکشی چیست؟

شکاف ها و ترک هایی که در نمای فضای داخلی یا خارجی ساختمان به وجود می آید را با مصالحی مانند سیمان پر می کنند به این کار بندکشی کردن گفته می شود. برای عملیات بندکشی اصلی ترین مورد داشتن پودر بندکشی مرغوب است. پودر بندکشی محلولی است که با استفاده از پودر سنگ و سیمان سفید و مقداری آهک تولید می شود و در اندازه های مشخصی وجود دارد. برای پر کردن شکاف های بین آجرها و یا دیگر مصالح مانند کاشی و سنگ از پودر بندکشی آماده استفاده می شود. بندکشی باعث ایجاد عایق رطوبت برای آجرها می شود و مقاومت آنها را زیاد می کند.

پودر بندکشی آجر نما محصولی بر پایه سیمان است که از ترکیب مواد شیمیایی و پودرهای معدنی تشکیل شده است. ملات حاصل از پودر بندکشی در درز آجرها قرار گرفته و مقاومت بین آنها را افزایش می دهند و باعث جلوگیری از نفوذ آب می شود. ملاتی که برای بندکشی استفاده می شود انعطاف پذیر بوده و باعث مرزبندی بین آجرها می شود. تنوع رنگی پودر بندکشی بالا بوده و برای استفاده در مرزبندی و گرفتن شکاف های کاشی، سرامیک و آجر کاربردهای فراوانی دارد. در ادامه به آموزش ساخت پودر بندکشی آجر و نحوه صحیح بندکشی میپردازیم با ما همراه باشید.

پودر بندکشی رنگی آجر نما
پودر بندکشی رنگی آجر نما

ترکیبات پودر بندکشی

برای تهیه پودر بندکشی مناسب برای آجر، سیمان پرتلند و پودر سنگ با هم ترکیب می شوند. مواد اولیه ای که برای ساخت پودر بندکشی مخلوط می شوند دارای ذرات درشت تری نسبت به محصولات مشابه برای پر کردن شکاف کاشی و سرامیک هستند. پودر بندکشی مناسب آجرهایی با شکاف های بالای 5 و پایین تر از 21 میلمتر را پر می کند. برای بندکشی نمای خارجی ساختمان ها از این پودر بندکشی استفاده می شود. بندکشی باعث افزایش مقاومت آجرها شده و زیبایی نمای ساختمان را افزایش می دهد.  آموزش ساخت پودر بندکشی آجر مشخص بوده و برای تهیه آن از دستورالعملی که دارد استفاده می شود. غیر از آجر، پودر بندکشی سنگ وکاشی  هم دستور تهیه مختص به خود را دارند که باید دقیقا طبق آن عمل شود. منعطف ترین محصول برای تهیه ملات بندکشی نوع  نانو آن است که از نظر کیفیت نسبت به دیگر محصولات در سطح بالاتری قرار دارد.

بهترین آموزش ساخت پودر بندکشی آجر

برای ساخت پودر بندکشی در مرحله اول میزان رطوبت و شرایط آب و هوایی در نظر گرفته می شود. ساخت پودر بندکشی دستورالعمل مخصوص به خود را دارد و طبق آن میزان آب لازم تهیه می شود. بعد از ریختن آب در ظرف پلاستیکی با گنجایش مناسب، پودر بندکشی اضافه می شود. مخلوط پودر بندکشی با آب باید با یک میکسر و یا به هر طریق دیگری به خوبی با هم ترکیب شوند. ترکیب درست پودر با آب تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی کار بندکشی میگذارد. بعد از درست شدن مخلوط یکدست با غلظت مناسب به آن 10 دقیقه زمان داده می شود تا به قوام مناسبی برسد. میزان آبی که به پودر بندکشی اضافه می شود باید دقیق باشد تا مخلوط خیلی شل و یا خیلی سفت نشود. دقت و رعایت به دستوری که در تهیه پودر بندکشی آمده مهم و الزامی است و نباید هیچ ماده اضافه تری به آن افزوده شود.

بعد از آماده شدن ملات دیگر نباید به آن آب اضافه شود زیرا ملات کیفیت و قوام مناسب خود را از دست می دهد. پودر بندکشی  باید در جای مناسب و مکانی که فاقد رطوبت و نور مستقیم خورشید است قرار داده شود. این آموزش ساخت پودر بندکشی آجر از راحتترین و سریعترین روش های تهیه است که در کمترین زمان انجام می شود.

سریع ترین آموزش ساخت پودر بندکشی آجر
سریع ترین آموزش ساخت پودر بندکشی آجر

مراحل بند کشی کردن

برای درست کردن ملات آجر نما یک کیسه 25 کیلوگرمی پودر با 6 الی 7 لیتر آب مخلوط می شود. زمان لازم برای ترکیب پودر بندکشی با آب تقریبا 3 دقیقه است. هر چقدر مخلوط پودر و آب سریعتر و درست تر مخلوط شوند غلظت و کیفیت بهتری از ملات به دست می آید. بعد از گذشت 48 ساعت از نصب آجر میتوان عمل بند کشی را آغاز کرد.

در مرحله بعد سطح کاری که باید بندکشی انجام شود آماده می شود. درزها و شکاف هایی که با پودر بندکشی پر می شوند باید از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک شوند. برای تمیز کردن گرد و غبار از اسفنج استفاده می شود. محل هایی که قرار است بندکشی شوند علامت گذاری شده و خطوط آن به صورت افقی و عمودی مشخص می شوند.

برای درز بند هایی که در کف ساختمان و آجر کف انجام می شوند اصولا برای پرکردن درزهای آنها از 1 تا 15 میلیمتر ملات سفت و دوغاب استفاده می شود. این مسئله برای پرکردن درز دیوار متفاوت بوده و نیاز به 3 الی 15 میلیمتر ملات است. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از بندکشی لازم است تمام مراحل با دقت و ظرافت انجام شوند. در انتهای کار برای تمیز کردن سطح و از بین بردن ملات اضافه از یک برس پلاستیکی استفاده میشود. مناسب ترین دما برای انجام بندکشی بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد است و در دماهای سرد و یخبندان انجام این کار صحیح نیست.

خرید مرغوبترین پودر بندکشی از آجر چی
خرید مرغوبترین پودر بندکشی از آجر چی

آجر چی

کارخانه آجر چی مجموعه ای بزرگ در زمینه تولید و فروش بهترین آجر نما و پودر بندکشی در انواع مختلف بوده که با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت محصول خود را به مشتریان ارائه می کند. برای تهیه مرغوب ترین پودر بندکشی موجود در بازار کافی است وارد وب سایت آجر چی شده و خرید خود را در سریع ترین زمان نهایی کنید. آجر چی در این مقاله به آموزش ساخت پودر بندکشی آجر پرداخته و درباره ترکیبات و نحوه آماده سازی آن برای شما مطالبی را ارائه کرده است. امیدواریم مطالب مفید واقع شود.

5/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


7 × هفت =