نصب آسان آجر نسوز بعد از خواندن مطالب آموزش نصب آجر نما

نصب آسان آجر نسوز بعد از خواندن مطالب آموزش نصب آجر نما


مطمئنا شما اگر فرد با حوصله و صبوری باشید به راحتی میتوانید با دیدن آموزش نصب آجر نما دیوار خانه خود را با آجر نسوز تزیین کنید.

نحوه نصب آجرهای نسوز در نماهای داخلی اگر وسعت زیادی نداشته باشد کار سختی نیست. اگر می خواهید در نمای داخلی یک دیوار و یا شومینه منزل را با آجر نسوز زیباتر کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا آموزش نصب آجر نما را یاد بگیرید. در نظر داشته باشید اگر فردی بی حوصله هستید اصلا توصیه نمی شود که دست به این کار بزنید. انجام این کار نیاز زیادی به صبر و حوصله شما دارد مخصوصا قسمت بندکشی بین آجرها کمی مهارت و حوصله می طلبد. برای نماهای خارجی بهتر است از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید از آنجا  که وسعت کار در نمای خارجی بسیار بیشتر از نماهای داخلی است کار را باید به حرفه ای ها سپرد.

در وهله اول مقدار آجری که برای فضای داخلی نیاز دارید را محاسبه و خریداری کنید. در مرحله دوم می بایست ابزار و مواد لازم برای نصب آجر نما را تهیه کنید.

نصب آسان آجر نسوز بعد از خواندن مطالب آموزش نصب آجر نما
نصب آسان آجر نسوز بعد از خواندن مطالب آموزش نصب آجر نما

چه مواد و ابزاری برای نصب و چسباندن آجر نسوز نما برای افراد مبتدی لازم است؟

مواد و ابزاری که لازم است افراد مبتدی قبل از آموزش نصب آجر نما در اختیار داشته باشند عبارتند از:

  1. چسب
  2. پودر بندکشی آجر
  3. اسپیسر( ابزار صلیب)
  4. نانو یا رزین آجر نما
  5. دستگاه برش سنگ

چسب: برای نصب آجر نسوز بر روی دیوار و نماهای داخلی به چسب(چسب بتن پودری یا خمیری) یا دوغاب نیاز داریم. چسب سرامیک یا کاشی نیز بسیار مناسب است. برای نصب آجر در نماهای خارجی دوغاب گزینه مناسب تری است. استفاده از دوغاب و نصب آجر در نمای خارجی مهارت استادکاران حرفه ای را می طلبد و اصلا توصیه نمی شود افراد مبتدی دست به این کار بزنند.

زیبا سازی دیوار شومینه بعد از آموزش نصب آجر نما در منزل توسط صاحب خانه
زیبا سازی دیوار شومینه بعد از آموزش نصب آجر نما در منزل توسط صاحب خانه

پودر بندکشی: این پودر از مخلوط سیمان، مواد آلی، مواد پلیمری، فیلرهای معدنی، رنگدانه ها و افزودنی هایی که آبگریز هستند به دست می آید. دقت کنید پودرهای بندکشی را در رنگ های مختلف تولید میکنند تا به تناسب رنگ آجر از رنگ مناسب استفاده شود. در انتخاب رنگ دقت کنید، هارمونی رنگ بین پودر بندکشی و آجر رعایت شود تا کار نصب شما هم پایه کار حرفه ای های این کار در بیاید.

اسپیسر( ابزار صلیب): این وسیله کمک میکند فاصله بین آجرها را به درستی رعایت کنید تا بتوانید نصب زیبا و بدون نقصی داشته باشید.

نانو یا رزین: نانو و رزین برای نصب آجر نمای خارجی کاربرد دارد که توسط افراد حرفه ای باید انجام شود.

انجام نصب آجرهای نسوز  در نماهای داخلی توسط افراد مبتدی
انجام نصب آجرهای نسوز  در نماهای داخلی توسط افراد مبتدی

نکات و دستورات مهمی که در آموزش نصب آجر نما به مبتدیان کمک میکند

در اول مطلب اشاره کردیم که برای نصب آجر نسوز در نماها و فضاهای کوچک نیازی نیست از متخصصین و افراد حرفه ای استفاده کنید. شما با گذاشتن کمی وقت و حوصله و کمی مطالعه مطالب مربوط به آموزش نصب آجر نما می توانید از عهده این کار بر بیایید.

شما به راحتی بعد از دیدن و یا مطالعه مطالب آموزش نصب آجر نسوز و آموزش نصب آجر سنتی می توانید. در منزل خود بر روی دیوار سرامیکی، گچی و یا هر سطح با هر میزان استحکام و مقاومت انواع مختلف آجر نسوز را نصب کنید.

مطمئنا انجام کارهای بنایی در منزل همراه با گرد و خاک و ریختن مصالح بر روی زمین همراه است. بهتر است روی زمین و محل نصب آجر نما پارچه یا نایلونی پهن کنید تا بتوانید در امر تمیز کاری و جمع کردن اضافات مصالح سریع تر عمل کنید.

در بحث انجام مراحل آموزش نصب آجر نما به تهیه دستگاه برش و یا دستگاه فرز اشاره کردیم. باید یادآور شد که برش هر نوع آجری حتما با گردو غبار زیادی همراه خواهد بود. بهتر است برای برش آجرها برای زاویه ها و گوشه های کار در محیط باز برش کاری را انجام دهید.

زیر سازی مناسب برای نصب آجر نما

آجرها برای نصب و چسباندن نیازی به زیر سازی خاصی ندارند و فقط باید بر روی سطح همواری نصب شوند و موج نداشته باشد. برای مثال آجر نما بر روی گچ، دیوار کنتیکس، سرامیک و سنگ، آهن، MDF و … نصب می شود.

4.8/5 - (36 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− 7 = دو